Dret a rebre el servei en condicions bàsiques d’igualtat, no discriminació, qualitat, seguretat i preferència dins del torn de sol·licitud.
Dret a fer una reclamació si creu que l’han cobrat de més, presentant el rebut del servei a la Policia Municipal, a l’Ajuntament, o contactant amb la associació gremial mitjançant el telèfon 972 22 23 23.
El conductor està obligat a facilitar canvi d’un màxim de 20€, si no en tingués, aturarà el taxímetre mentre es gestiona el canvi, però si el bitllet és superior a 20€, serà per compte de l’usuari la gestió del canvi, sense que es detingui el taxímetre.
Dret a decidir o escollir l’itinerari que consideri més adequat.
Dret a exigir el rebut del servei realitzat, on haurà de reflectir-se el DNI, núm. de llicència, import del servei, origen i destinació.
Dret a tenir visible en tot moment en l’interior del vehicle l’imprès de les tarifes vigents i el núm. de llicència de Taxi.
El taxista té l’obligació de prestar servei a deficients visuals que vagin acompanyats d’un gos guia, sempre que l’animal vagi situat en la part del darrere del vehicle, als peus
del propietari/a, i compleixi les condicions exigides en el Reial Decret 3.250/83 del 7 de desembre i en l’Ordre del 18 de juny de 1985.
El taxista té l’obligació de prestar servei a persones amb mobilitat reduïda, portadors de cadires de rodes, no tenint aquesta, ni els cotxets de bebès, la consideració de paquet a l’efecte de tarifa.
Durant la prestació del servei els usuaris tindran els següents drets
El conductor obrirà o tancarà els vidres a indicació de l’usuari.
El conductor ajudarà a pujar i a baixar del vehicle als ancians, malalts, discapacitats, persones amb mobilitat reduïda, infants, i en general a quantes persones ho requereixin.
El conductor col·locarà adequadament les maletes i altres paquets d’equipatge.
El conductor encendrà la llum interior del vehicle a la nit, per facilitar la pujada i baixada, i el pagament del servei.
El conductor baixarà el volum del receptor de ràdio a voluntat del passatger.
Si durant el recorregut al conductor se li oblidés iniciar el taxímetre, al finalitzar aquest, l’usuari solament haurà d’abonar la carrera mínima (en cas de tenir-ne) o el que de comú acord convinguin ambdós, client i taxista.
L’usuari te dret que el conductor tingui correcció al vestir i la higiene adequada.
L’usuari te dret a exigir el Llibre de Reclamacions.
Obligacions de l’usuari
L’usuari te l’obligació d’esperar el núm. de taxi assignat per la centraleta en cas d’haver contractat el servei per telèfon.
En les parades de taxi l’usuari haurà de prendre necessariament el primer de la fila.
Si es compleix el termini d’espera abonat per l’usuari, el taxista te dret a abandonar el servei.
Quan diversos usuaris requerissin un taxi alhora, tindran preferència els malats, persones amb mobilitat reduïda i les persones de major edat, sobre els altres clients. En les parades, la preferència anirà determinada per l’ordre d’arribada dels usuaris a la capçalera de la parada.
En les zones d’urbanització incompleta o deficient, els conductors no estaran obligats a circular per vies que siguin manifestament intransitables o que ofereixin perill per a la seguretat del vehicle o dels seus ocupants.
En els vehicles auto-taxis està prohibit fumar.
No es prestarà servei en el supòsit de
Ser requerit per clients que despertin sospites de ser perseguits per Agents de l’Autoritat.
Ser sol·licitat per a transportar un nombre de persones superior al de les places autoritzades.
Quan qualsevol dels passatgers es trobi en estat d’embriaguesa manifesta o sota l’efecte d’estupefaents o drogues.
Quan l’aspecte dels viatgers, els paquets, equipatges o animals puguin embrutar o deteriorar el vehicle.
Quan les maletes o equipatges dels passatgers no càpiguen en el maleter o baca.